Wednesday, November 7, 2012

Pekan Kecil...


Hamboi, tajuk dah macam cerpen dah kan. Hehehehe... Sebenarnya saya nak bagitahu bahawasanya saya telah berpindah ke sebuah pekan kecik yang agak sukar untuk dijumpai...hehehehe... Suspen tak? Menangis jugakla biler pindah sini sebab mengenangkan terpaksa meninggalkan pekan yang sedikit besar di tempat saya duduk sebelum ni. Takdela besar mana pun tempat saya keje sebelum ni. Tapi cukupla dengan adenye Tesco, Kfc, Mc’d, Secret Recipe N dekat plak dengan AEON yang ada panggung wayang. Beza sangat  dengan pekan yang saya duduki sekarang. Semua di atas, tak ada pun. Cedih!!! Tapi takpela, berkorban ckit.



Sebenarnya, saya sudah pindah tempat keje dan sekarang menetap dengan hubby!!! Dah tak dok ngan ayah ibu dah!!! Itu part paling sedih. Rindunye kat ayah ibu...


Walaupun tinggal dengan hubby, tetapi saya duduk di daerah yang berlainan dengan daerah tempat saye bekerja. Untuk ke tempat keje, saye perlu memandu 50km untuk pergi dan 100km untuk pergi dan balik. Seawal jam 7.00 pagi saya sudah bertolak, berbanding dengan hubby di mana, tempat keje nye cume di depan rumah sebab kami menetap di Kuarters Kerajaan. Apa yang istimewa tentang tempat baru saye ni ialah, tempat ini sangatla aman dan sejuk. Dikelilingi bukit bukau dan setiap pagi, perjalanan menempuhi kabus dan tak perlu pasang air-cond kereta sebab tersangatla sejuk. Nak mandi pagi pun malas...hehehehe...




Ok, next entry saya sertakan gambar yer!!! Tunggu tau!!!


Oh yer, saye masih boring lagi di tempat keje baru ni sebab masih tak banyak keje. Balik pun ikut time, jam 5pm. Itu yang amik kesempatan hapdate medium merah jambu ni... hehehehe...




p/s: Sumber gambar daripada Mr Google





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...