Monday, September 24, 2012

Iftar bersama ibu di Chicken Rice Shop...


Sungguh, saya sedar saya sebenarnya terlewat. Seharusnya saya melepaskan entri ini ketika Ramadhan yang lalu, tetapi maaflah, saya tidak sempat. Saya terpaksa lepaskan entri ini selepas Syawal. Dan akan datang beberapa entri sebagai penutup kepada bulan Ramadhan dan Syawal yang lalu. Izinkan ye!!!

Ummi si gegirl Rania call


Ibu sabar menunggu waktu berbuka


Sebenarnya, Chicken Rice Shop adalah destinasi makanan kegemaran ibu saya. Jika bertanya di mana pilihan tempat makan ibu, sudah pasti ibu akan menjawap ‘The Chicken Rice Shop’!!! 

Ramadhan yang lalu, saya sempat berbuka bersama ibu rentetan kami sibuk mencari dress si gegirl Rania. Risau benar opah si gegirl Rania jika cucu seorangnye itu tidak memiliki dress seperti umminya. Jadi, sudah tentulah saya sebagai pemandu pelancong tetap kepada ibu, perlu melunaskan tugas tersebut. Tapi sebelum kami bertungkus lumus mencari, kami iftar di sini dahulu. 

Juadah yang ibu pilih seperti biasa, nasi ayam dan lauk sampingan seperti di bawah:

Roasted Chicken

Ipoh Beam Sprouts


Rainbow Delight Dessert

Juadah pilihan saya pula:


Curry Laksa



Akhirnya, kami jumpa sepasang dress si gegirl Rania. Namun, hampa sebab tidak dapat mencari dress warna hitam/putih/grey. Maklumlah, kebanyakkan pakaian kanak- kanak berwarna ceria. Sukar nak mencari warna – warna gelap. Apapun, alhamdullilah... Perut kenyang dan tujuan tercapai!!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...