Tuesday, July 24, 2012

Juadah Berbuka Puasa


Assalamulaikum dan Salam Sejahtera...

Masih bertahan puasa lagi tak? Sambil kawan- kawan bekerja hari ini, mesti ada yang memikirkan juadah berbuka puasa kan. Tentu ada yang tak sabar nak beli juadah di Bazaar Ramadhan. Bazaar Ramadhan ada macam – macam juadah yang mungkin kita sukar dapati pada bulan – bulan biasa kan. Mungkin ada juga yang sudah merancang untuk memasak di rumah, maklumla, bagi penjawat awam, waktu pulang bekerja jam 4.30 petang kan. Bagi yang ada hari – hari istimewa di bulan Ramadhan ni, tentu berbuka puasa dengan Bufet Ramadhan di hotel – hotel berdekatan. Saya juga ada mengintai – intai Bufet Ramadhan di sekitar hotel disini. Ada tawaran yang nampak menarik dan ada juga harga yang sedikit keterlaluan.

1 dan 2 ramadhan yang lalu, saya mengambil kesempatan untuk berbuka puasa bersama hubby. Jadi seperti biasa, usai bekerja pada hari Jumaat, saya bertolak ke daerah hubby yang mengambil masa hampir dua (2) jam perjalanan. Pada 1 ramadhan, saya tidak memasak. Saya dan hubby excited sangat mahu ke Bazaar Ramadhan berdekatan. Maklum sahajala, Bazaar Ramadhan di daerah hubby ini terdapat 84 gerai yang disediakan dan tentula rambang mata. Nafsu makan perlu dikawal ketika ini untuk elakkan pembaziran.

Pada 2 ramadhan pula, kami turun ke rumah keluarga mentua. Tetapi, saya dan hubby tidak berbuka di rumah mak dan bapa mentua saya, sebaliknya kami berbuka di luar. Harap keluarga mentua faham kerana saya hanya bertemu hubby dua (2) kali seminggu sahaja. Minggu ini kemungkinan kami akan pulang ke rumah keluarga saya untuk berbuka bersama dan minggu hadapan lagi, kami turun ke rumah keluarga mentua saya pula untuk berbuka puasa bersama. Sejak berkahwin ini, saya dan hubby kena pandai bahagikan masa untuk menjenguk keluarga saya dan keluarga mentua saya. Maklumla, kedua-dua keluarga kami hanya dalam satu (1) negeri yang sama. Jadi, perlula luang masa lebih kan.

Haa, untuk pengetahuan kawan- kawan, pada kali ini kami berbuka di Black Canyon. Saya pergi dahulu untuk membuat tempahan tempat dan makanan sementara hubby menghantar juadah berbuka di rumah keluarganya. Menu yang kami pilih ialah:

Kurma disediakan

Sup turut disediakan dalam hidangan
Lamb Chop pilihan berbuka hubby


Salmon Steak pilihan berbuka saya


Iced Chocolate dan Blackpuccino


Ramai keluarga mengambil kesempatan berbuka disini. Juadah di sini memang sedap. Kawan –kawan boleh cuba untuk berbuka puasa disini kerana terdapat tawaran menarik sempena Bulan Ramadhan ini.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...