Monday, July 2, 2012

Minggu Menelaah...

Minggu Menelaah

Hampir seminggu saya tidak dapat menghadap monitor sambil mengetuk papan kekunci. Lama benar tidak mebenarkan otak untuk ligat mengarang. Bukan ketandusan idea dan tiada kisah untuk dikongsi, tetapi memberi laluan kepada diri sendiri untuk menelaah di minggu berkursus. Saya menghadiri kursus lagi??? Ia sunggguh, kursus lagi. Tetapi kali ini bukanla kursus motivasi sebaliknya kursus yang berkaitan dengan bidang tugas semasa. Kursus yang diadakan bertempat di The Orient Star Resort, Lumut dari 26 Jun hingga 29 Jun yang lalu. Sebelum saya berkongsi lebih lanjut, jom saya tunjukkan penginapan di hotel ini...




 Di dalam bilik

Ringkas

Pemandangan dari balkoni

Swimming Pool

Pendapat saya mengenai penginapan, ianya adalah memuaskan. Yang menarik di sini ialah pemandangan hotel yang berhadapan dengan laut dan kem Tentera Laut DiRaja Malaysia (TLDM). Angin sepoi – sepoi bahasa yang bertiup masuk melalui balkoni amat menenangkan. Dari balkoni juga, dapat dilihat pelancong-pelancong yang datang untuk bercuti di Pulau Pangkor. Namun sedikit mengecewakan dari segi perkhidmatan ialah hidangan makanan yang dihidangkan baik pada waktu pagi, tengahari dan juga makan malam yang kurang memuaskan. Lantaran inilah, memaksa saya dan rakan-rakan untuk menjamu selera diluar. Destinasi yang kami pilih untuk makan malam ialah di Medan Selera Ikan Bakar, Lumut. Restoran ini terletak berhampiran Marina Cove Resort dan Outward Bound School (OBS). Jom lihat menu yang kami pilih ialah...

 Penghilang dahaga



Tom Yam Campur

Siakap Tiga Rasa

Sotong Goreng Tepung

Kangkung Belacan

Tempoh berkursus agak panjang iaitu selama 4 hari 3 malam. Amat memenatkan tambahan pula terdapat sesi Latih Amal. Pada waktu malam pula sesi pembelajaran mengambil masa begitu panjang sehingga jam 11.00 malam. Keletihan yang dialami kami hilangkan dengan minum- minum di Old Town White Coffee (maafla, tiada gambar kerana kamera tertinggal). Di sini jugala, saya diberikan satu kejutan yang tidak dijangka. Kekecewaan telah terubat dengan kegembiraan…

Hilangkan ngantuk sepanjang berkursus


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...