Wednesday, June 20, 2012

Episod Dua A’ Famosa !!!


Kawan – kawan, saya sambung berkongsi ye. Untuk pengetahuan kawan – kawan, sebelum kami check in di Villa Suite, kami terlebih dahulu masuk ke A’ Famosa Water World. Kami luangkan masa di sana kerana check in di Villa Suite jam 4.00 petang. Saya pernah beritahu yang saya bukan penggemar Taman Tema Air kan. Jadi, bila masuk ke water world ini, hubby seorang sahaja yang bermandi manda. Saya bertugas sebagai Jurukamera yang tidak bertauliah sahaja. Memang seronok dalam water world ini. Jom jalan – jalan..

Jom saya bawa jalan - jalan


Hubby dah tak sabar- sabar, terus menyewa pelampung. Sementara hubby bermandi manda di ‘Wave Pool’, saya pula berehat –rehat di ‘Sandy Beach’. Bukanla berehat sangat, sebab mata saya begitu cekap memantau pergerakan hubby agar tidak terpesong pada pelancong mat salih.

Hubby pun nak pelampung juga

Wave Pool

Sudah tak sabar

Hubby beria benar pakai goggles

Teruja sangat

Gadis Pemantau!

Di 'Sandy Beach'

Untuk hilangkan kebosanan saya yang sedang memantau ini, hubby mengajak untuk kami berjalan – jalan di sekitar water world dan mencuba permainan lain. Bukan ‘kami’, tetapi hubby seorang sahaja yang mencuba. Hubby mencuba beberapa kali ‘High Speed Slides’. Panjang dan cerun!!! Memang menakutkan bagi saya!!! Bila saya sudah menarik muka sebab tidak benarkan hubby mencuba lagi, kami menuju ke ‘Body Slides’pula. Saya tunggu dibawah saja.

High Speed Slides

Sudahla tu hubby

Menunggu di Body Slides

Sudah muncul
Selain daripada tarikan di atas, banyak lagi tarikan di dalam water world ini. Ia termasuklah ‘Lazy River’, ‘Family Raft Ride’ dan ‘Inner Tube Slides’. Bagi kanak – kanak pula, tempat yang paling mereka gemari ialah di ‘Arabian Village’ dan ‘Kids Adventure Play Pool’.

Lazy River

Mencari jalan pulang

Bagi yang menggemari aktiviti air, memang berbaloi datang ke sini. Selain tarikan untuk aktiviti air, water world juga menyediakan kemudahan kafeteria, surau dan tentulah tempat untuk menyalin pakaian. Apabila dah puas bermain air, kami pun check in di Villa Suite. 

Apa pula aktiviti kami lakukan pada sebelah malam??? Saya akan kembali semula ye kawan -kawan. Lagi seronok aktiviti yang disediakan pada waktu malam!!! Seronok dan comel!!! Apa yang comel tu??? Haa, kawan - kawan nantikan ye!!!
















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...