Wednesday, June 20, 2012

Bercuti di A' Famosa !!!


Agak- agaknya, mesti kawan –kawan terfikir tentang Taman Tema Air. Setiap kali melalui highway untuk ke selatan, saya sering mengimpikan untuk ke sana. Tetapi tidak berpeluang sebab tiada masa dan keperluan pun untuk ke sana. Kebiasaannya, tempat sebegini akan dikunjungi oleh keluarga yang mempunyai anak-anak kecil. Tetapi, entah mengapa saya begitu teringin walaupun saya bukanla penggemar Taman Tema Air.

Saya juga pernah luahkan pada hubby bahawa saya teringin sangat untuk ke sana. Dan lantas hubby mencadangkan untuk kami bercuti disana. Jadi, kami ambil keputusan untuk mengambil cuti selama 3 hari. Inilah percutian yang pertama kami selepas berkahwin. Tidak jauh, di dalam Malaysia saja. Segala urusan tempahan penginapan dan tiket masuk dilakukan oleh hubby. Sepanjang perjalanan, memang excited. Maklumla, semasa bujang dahulu tidak berkesempatan untuk bercuti di taman tema air kerana ayah saya tidak menggemarinya.

Sampai sahaja disana, saya mahu check in di Resort Hotel tetapi kelihatan hubby keluar dari lobby dan menuju ke tempat lebih jauh. Rupa-rupanya hubby buat suprise dan menempah penginapan di Villa Suite. Jom kawan –kawan, kita lihat penginapan di Villa Suite.

Kami menginap di Villa 1321


Setiap tetamu akan diberi remote pagar

Bahagian hadapan Villa

Ini bahagian depan Villa Suite. Tersergam indah di hadapan villa ialah swimming pool yang sangat besar. Untuk pandangan lebih jelas, jom kawan - kawan lihat seterusnya!!!


Swimming pool

Ada gazebo untuk beristirehat

Suka ruangan berehat disini

Dah lihat bahagian luar kan. Sekarang, kita lihat bahagian dalam Villa pula. Jommmmmmmmmm!!! Jooooooommmm!!!

Ruangan televisyen..Abaikan siaran tu ye!

Master Bedroom

Bilik air utama.
Ada bathtub

Bilik kedua

Bilik air di dalam bilik kedua

Ruang dapur.
Kami bawa makanan ringan!

Ruang makan

Mahu tahu tak ruang yang paling -paling saya suka??? Ruang yang paling - paling saya suka ialah Jakuzi!!! Ada pilihan air panas dan sejuk. Seronok sangat berendam dalam air panas. Menenangkan!!!

Jakuzi!!!
Penatnya menjelajah satu rumah ni kan kawan – kawan. Bayangkanla penginapan sebesar ini dan kami hanya tinggal berdua. Dah tentulah sunyi!!! Jadi, untuk menghilangkan sunyi, kami pun menerjah tempat menarik di A’ Famosa Resort!!! Untuk entri seterusnya, saya akan sambung kemudian. Sebab terlalu banyak aktiviti yang kami lakukan disana. Memang seronok A' Famosa ni kawan - kawan. Tak rugi bercuti dalam Malaysia!!!

Kawan- kawan tunggu tau!!!















2 comments:

  1. salam kak..ade no contact utk villa ni x?

    ReplyDelete
  2. Salam, ada contact no villa ni?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...