Thursday, June 21, 2012

Episod Terakhir di A’ Famosa !!!


Saya kembali!!! Maaf ye, baru berkesempatan untuk update percutian saya di A’ Famosa, Melaka. Entri percutian ini dibuat adalah bertujuan untuk berkongsi dengan rakan- rakan pembaca. Mungkin kawan- kawan boleh jadikan panduan untuk memilih tempat percutian di dalam Malaysia. Dan saya sangat senang jika kawan –kawan juga boleh memberi pandangan dan panduan kepada saya.

Hari kedua adalah hari yang sangat panjang buat kami. Terlalu padat aktiviti kami pada hari tersebut. Jommmmmmmm, kita tinjau apa ada di Animal World Safari!!!

Bamboo Steak Corner

Destinasi pertama yang kami tuju ialah tempat makan!!! Ohh, dah tentula destinasi wajib saya yang memang gemar makan!!! Kami mengisi perut yang sebenarnya tidakla kosong sangat, tetapi takut berlapar sebab Animal World Safari ini sangat besar. Sambil berjalan- jalan, mungkin boleh lapar dan dahaga. Jadi, kita terjah Bamboo Steak Corner dahulu. Makanan di sini agak mahal berbanding dengan kesedapannya yang kurang.

Menu Chicken Chop

Selepas yakin dengan kekenyangan itu, kami menuju ke Wild- wild West Show!!! Saya suka sangat persembahan dari kota cowboy ini. Bayangkanla kawan-kawan aksi tembak-menembak, kejar-mengejar, lompat dan mengelak dan jatuh dari bangunan tinggi dapat dilihat secara live dan begitu dekat. Durasi lakonan ini juga panjang dan jalan cerita yang dipersembahkan sangat menarik!!!

Tombstone City


Menunggu persembahan

Real kan

Bersama pelakon -pelakonnya


Selepas bermesra dengan pelakon- pelakon Wild- Wild West Show, kami berseronok di Multi Animal Funtime. Di sini, pelakon – pelakon utamanya terdiri daripada haiwan- haiwan comel termasukla memerang, kucing, anjing, landak, monyet, arnab dan tak ketinggalan juga kerbau!!! Sangat bijak dan mencuit hati. DJ juga sangat petah mengacarakan persembahan ini. Jom bermesra dengan pelakon –pelakon ini!!!

Jom ke Multi Animal Show pula...

DJ yang petah dan mesra

Bukan berani sangat...

Ini pun takut - takut juga...

Sangat besar dan aktif

Macam di kampung pula...

Seterusnya, kami tidak mahu ketinggalan menyaksikan Bird Show. Di sini, persembahan terdiri daripada spesies burung di Animal Safari. Mereka telah dilatih oleh pelatih profesional dan yang sangat menarik, segala arahan yang diberikan, tidak pernah diingkari. Mereka patuh!!!

Bird Show pula...

Tiba-tiba ada itik pulang petang

Bersama pelakon utama Si Helang

Destinasi akhir kami pula ialah di persembahan gajah. Saat ini bukan sahaja saya sedikit kepenatan, kamera juga sudah kepenatan merakam. Gajah- gajah ini memberikan persembahan yang terbaik termasuklah memercikkan air daripada belalainya ke arah muka kami!!! Hubby pula terpilih untuk mengambil bahagian bersama gajah tersebut, tapi dukacitanya, gambar tidak dapat diambil kerana kehabisan bateri.


Persembahan gajah pula...

Berani ke hubby???

Untuk pengetahuan kawan –kawan, setiap show yang diadakan adalah mengikut waktu yang telah ditetapkan Jadi, dinasihatkan agar kawan- kawan survey dahulu waktu persembahan agar tidak ketinggalan pada semua persembahan yang diadakan didalam Animal World Safari ini!!! Memang sangat best dan berbaloi- baloi!!! Saya sendiri rasa mahu pergi lagi!!!


Kami pulang dulu...


















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...